کد خبر: ۲۶۴۳۸
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

آیا ارز دیجیتال (ICP) رمزارز‌های برتر است؟| پیش‌بینی آینده این ارز

اینترنت کامپیوتر به عنوان سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین پس از بیت کوین و اتریوم است که گسترش بی وقفه توانایی‌های بلاکچین عمومی و اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده از علوم کامپیوتر پیشرفته و رمزنگاری و ساخت بلاکچین انتخابی است و می‌توان گفت این ارز دیجیتال در آینده شاهد پیشرفت چشم گیری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال طی روز‌های اخیر به عنوان یکی از کسب وکار‌های سرمایه‌گذاری در بازار‌های جهانی قدرتمند نمایی کرده و محبوبیت بیشتری بین سرمایه گذاران دارد. نکته‌ای که در این بین مهم است کسب دانش و آگاهی در این حوزه است که افراد قبل از ورود به این بازار پر ریسک داشته باشند در غیراینصورت با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های پرطرفدار را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

اینترنت شبکه‌ای است که همه افراد در سرتاسر جهان را به هم متصل کرده، اما در حال حاضر سیستم‌ها و خدمات از زیرساخت‌های خصوصی استفاده می‌کنند.
تکنولوژی به جهانیان معرفی شده است که می‌توان آن را انقلابی همچون اینترنت، در ارائه خدمات دانست. نام این فناوری Internet computer (ICP) است.

آیا ارز دیجیتال (ICP) رمزارز‌های برتر است؟| پیش‌بینی آینده این ارز

ارز icp (ارز دیجیتال دفینیتی) اولین بلاکچین است که با سرعت وب با ظرفیت بی‌حد و مرز اجرا می‌شود؛ همچنین ارز icp سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین است.
در کنار بیت کوین و Ethereum یک کامپیوتر بلاکچین که مقیاس هوشمندانه محاسبه و داده‌ها را اجرا می‌کند، داده‌ها را با سرعت وب اجرا و به طور موثر پردازش و ذخیره می‌کند.

این رمزارز در اکتبر ۲۰۱۶ به وسیلۀ دومینیک ویلیامز رئیس ارز دیجیتال دفینیتی تأسیس شد و مورد توجه جامعه رمزنگاری قرار گرفت. وی نظریه‌پرداز ارز دیجیتال و مسئول اختراع اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک‌های جدید رمزنگاری، کارآفرین سریال و عضو اولیه انجمن‌های فنی بیت کوین و اتریوم است.
پیش از این دومینیک ویلیامز رئیس و CTO آزمایشگاه‌های String بود؛ همچنین چندین استارت آپ مانند System۷ Airdocs و Smartdrivez را تأسیس کرد. وی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از King's College London است.

هدف این پلتفرم ایجاد یک اینترنت مدرن با قابلیت میزبانی قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های DeFi تا سیستم‌های سازمانی است. این سیستم به لحاظ نظری قادر است از تمام داده‌های نرم افزاری در قرارداد‌های هوشمند میزبانی کند.

اینترنت کامپیوتر اولین بلاکچین است که با سرعت وب با ظرفیت نامحدود اجرا می‌شود. این پلتفرم همچنین سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین در کنار بیت کوین و اتریم را نشان می‌دهد. اینترنت کامپیوتر در واقع یک کامپیوتر بلاکچین است که در یک مقیاس هوشمندانه محاسبه و داده‌ها را اجرا می‌کند، داده‌ها را به طور موثر پردازش و ذخیره می‌کند و چارچوب‌های نرم افزاری قدرتمندی را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. با امکان پذیر ساختن این موارد، اینترنت کامپیوتر یک راه حل جدید را برای ساخت خدمات اینترنتی توکن، سیستم عامل‌های صنعت، سیستم‌های مالی غیرمتمرکز و حتی سیستم‌ها و وب سایت‌های سازمانی ارائه می‌دهد.
پلتفرم ارز دیجیتال ICP ویژگی‌هایی را به ارمغان می‌آورد که شامل موارد زیر است:
امنیت: پلتفرم ارز دیجیتال ICP یعنی اینترنت کامپیوتر با مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام PoS تغذیه می‌شود؛ که این شامل یک لایه هویت، یک لایه بلاکچین و یک لایه اسناد رسمی است. در کنار هم، این لایه‌ها امنیت و مقاومت قابل اثبات را در برابر حمله فراهم می‌کنند در حالی که عدم تمرکز را حفظ می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که شبکه می‌تواند از میلیون‌ها شرکت کننده پشتیبانی کند.

برخوردار بودن از تیم بنیانگذاری قوی: پروژه اینترنت کامپیوتر توسط یکی از گسترده‌ترین تیم‌ها در فضای رمزنگاری در حال کار است یا به نقل از DFINITY، این پروژه توسط برجسته‌ترین تیم صنعت مهندسان کامپیوتر ساخته شده است.

تفاوت اینترنت کامپیوتر ICP و اتریوم ETH

برخلاف اتریوم، که بستری را برای برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند که عمدتا مربوط به جابجایی و استفاده از دارایی‌های دیجیتال است، اینترنت کامپیوتر وظیفه دارد با اختصاص هویت‌های خاص به داده ها، اینترنت سنتی را با استفاده از انتقال حاکمیت ICP به کاربران نهایی جایگزین کند.

آیا ارز دیجیتال (ICP) رمزارز‌های برتر است؟| پیش‌بینی آینده این ارز

از طرف دیگر، اتریوم از قرارداد‌های هوشمند برای اجرای خودکار توافق‌ها و اقدامات استفاده می‌کند. اما اینترنت کامپیوتر از واحد‌هایی استفاده می‌نماید که بسیار شبیه به قرارداد‌های هوشمند هستند، اما ساخته شده اند تا فوق العاده مقیاس پذیر باشند.

فراتر از همه‌ اینها، دو پلتفرم از نظر سرعت و کارایی تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارند. در حالی که اتریوم در حال حاضر از کارمزد‌های بالا و زمان بالای تایید تراکنش رنج می‌برد، توان عملیاتی اینترنت کامپیوتر به لطف نواوری‌های آن بالا است.

دومینیک ویلیامز، بنیانگذار و دانشمند ارشد بنیاد Dfinity، اینترنت کامپیوتر را به عنوان سومین نواوری بزرگ در بلاکچین پس از بیت کوین و اتریوم توصیف کرده است. طبق گفته بنیاد، پلتفرم قرارداد هوشمند ان با سرعت اینترنت اجرا می‌شود و می‌تواند تمام برنامه‌ها را از وب باز و بلاکچین اجرا کند.

این پروژه یک هدف منحصر به فرد دارد، و آن گسترش بی وقفه توانایی‌های بلاکچین عمومی و اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده از علوم کامپیوتر پیشرفته و رمزنگاری و ساخت بلاکچین انتخابی است که می‌توانیم تمام سیستم‌ها و خدمات خود را بر اساس آن دوباره تصور کنیم. به طور کلی می‌توان گفت با توجه به اهدافی که این پروژه دارد و در نقشه راه آن آمده است می‌توان گفت این ارز دیجیتال در آینده شاهد پیشرفت چشم گیری خواهد بود.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی